Impozitul pentru motorizările pe benzină și diesel la Opel Astra H: Tot ce trebuie să știi
Contextul Opel Astra H pe piața românească
Opel Astra H, fabricat între 2004 și 2010, rămâne una dintre cele mai populare compacte second hand din România. Disponibil în multiple variante de caroserie (hatchback, sedan, break, GTC, cabrio), modelul a fost apreciat pentru fiabilitate, costuri de întreținere rezonabile și o gamă largă de motorizări. În România, cele mai căutate motorizări sunt cele pe benzină 1.4, 1.6, 1.8 și diesel 1.3, 1.7, 1.9 CDTI, fiecare cu specificul său privind impozitul anual. Prețurile pe piața second hand variază între 1.500 și 4.000 euro, în funcție de an, kilometraj și stare tehnică.
Impozitul auto în România: Cum se calculează pentru Opel Astra H
Impozitul auto în România se stabilește în funcție de capacitatea cilindrică a motorului, nu de tipul de combustibil (benzină sau diesel). Totuși, motorizările diesel tind să aibă o cilindree mai mare, ceea ce poate duce la un impozit mai ridicat. Calculul se face pe baza unor tranșe de capacitate cilindrică, fiecare tranșă având un tarif fix pe fiecare 200 cmc sau fracțiune.
- Până la 1.600 cmc: 8 lei/200 cmc
- 1.601 – 2.000 cmc: 18 lei/200 cmc
- 2.001 – 2.600 cmc: 72 lei/200 cmc
- Peste 2.601 cmc: 144 lei/200 cmc
Aceste tarife pot fi ușor modificate de consiliile locale, dar, în general, diferențele sunt minore. Pentru Opel Astra H, majoritatea motorizărilor se încadrează în primele două tranșe.
Impozitul pentru motorizările pe benzină la Opel Astra H
Motorizările pe benzină la Opel Astra H sunt:
- 1.4 16V (90 CP) – 1.364 cmc
- 1.6 16V (105 CP) – 1.598 cmc
- 1.8 16V (125 CP) – 1.796 cmc
- 2.0 Turbo (170–200 CP) – 1.998 cmc
Calculul impozitului anual pentru fiecare motorizare pe benzină este următorul:
- 1.4 16V (1.364 cmc): 1.364/200 = 6,82 (rotunjit la 7); 7 x 8 lei = 56 lei/an
- 1.6 16V (1.598 cmc): 1.598/200 = 7,99 (rotunjit la 8); 8 x 8 lei = 64 lei/an
- 1.8 16V (1.796 cmc): 1.796/200 = 8,98 (rotunjit la 9); 9 x 18 lei = 162 lei/an
- 2.0 Turbo (1.998 cmc): 1.998/200 = 9,99 (rotunjit la 10); 10 x 18 lei = 180 lei/an
Astfel, pentru majoritatea posesorilor de Astra H pe benzină, impozitul anual este între 56 și 180 lei, valori accesibile pentru o compactă.
Impozitul pentru motorizările diesel la Opel Astra H
Motorizările diesel disponibile pe Astra H sunt:
- 1.3 CDTI (90 CP) – 1.248 cmc
- 1.7 CDTI (80/100/125 CP) – 1.686 cmc
- 1.9 CDTI (120/150 CP) – 1.910 cmc
Calculul impozitului anual pentru fiecare motorizare diesel este:
- 1.3 CDTI (1.248 cmc): 1.248/200 = 6,24 (rotunjit la 7); 7 x 8 lei = 56 lei/an
- 1.7 CDTI (1.686 cmc): 1.686/200 = 8,43 (rotunjit la 9); 9 x 18 lei = 162 lei/an
- 1.9 CDTI (1.910 cmc): 1.910/200 = 9,55 (rotunjit la 10); 10 x 18 lei = 180 lei/an
Observăm că, la fel ca la benzină, motorizările mici (1.3 CDTI) au un impozit foarte mic, iar cele mai mari (1.9 CDTI) ajung la 180 lei/an. Diferența între benzină și diesel nu este dată de tipul de combustibil, ci de cilindree.
Comparativ: impozitul Opel Astra H vs. rivali direcți
Pe forumuri și grupuri Facebook, mulți utilizatori compară impozitul Opel Astra H cu cel al rivalilor direcți: VW Golf 5, Ford Focus 2, Renault Megane 2. Toate aceste modele, la motorizări similare, au impozite aproape identice, pentru că sistemul de taxare e același la nivel național. Diferențele apar doar dacă alegi motorizări de peste 2.0 litri, unde impozitul crește semnificativ.
Pentru o analiză detaliată a costurilor de întreținere la Astra H comparativ cu Golf 5 sau Focus 2, poți consulta articolul cât costă întreținerea unui Opel Astra H comparativ cu VW Golf 5 sau Ford Focus 2.
Carousel de produse recomandate pentru Opel Astra H
Diferențe între datele oficiale și realitatea din România
Deși impozitul este calculat oficial după capacitatea cilindrică, în realitate, costurile totale de deținere pot varia. În România, calitatea combustibilului, starea drumurilor și rețeaua de service influențează fiabilitatea și costurile de exploatare. De exemplu, motorizările diesel, deși au un consum mai mic, pot genera cheltuieli suplimentare cu EGR, DPF sau injectoare, mai ales la rulaje mari sau combustibil de calitate slabă. Motorizările pe benzină sunt mai simple și mai ieftin de întreținut, dar pot consuma mai mult, mai ales în oraș.
Un alt aspect important este faptul că, pe forumuri precum Reddit sau Quora, mulți posesori de Astra H menționează că impozitul mic este un avantaj major, dar costurile reale de întreținere (revizii, piese, reparații) trebuie luate în calcul la achiziția unei mașini second hand. În plus, în unele localități, consiliile locale pot ajusta ușor valoarea impozitului, dar diferențele nu sunt semnificative la nivel național.
Clarificarea jargonului tehnic: Ce înseamnă cilindree și de ce contează?
Cilindreea reprezintă volumul total al tuturor cilindrilor unui motor, exprimat în centimetri cubi (cmc). Aceasta influențează atât puterea motorului, cât și nivelul impozitului anual. În România, impozitul auto nu ține cont de puterea în cai putere (CP), de tipul de combustibil sau de norma de poluare, ci doar de cilindree. Astfel, două mașini cu același volum al motorului, dar cu puteri diferite, vor plăti același impozit.
De exemplu, un Opel Astra H 1.6 16V (105 CP) și un VW Golf 5 1.6 FSI (115 CP) vor avea același impozit, chiar dacă performanțele diferă. Acest sistem simplifică administrarea taxelor, dar nu reflectă întotdeauna impactul real asupra mediului sau consumul efectiv.
Concluzii: Impozitul la Opel Astra H – avantaje și recomandări
Opel Astra H rămâne una dintre cele mai accesibile compacte din punct de vedere al impozitului auto, indiferent dacă alegi o motorizare pe benzină sau diesel. Pentru majoritatea versiunilor, impozitul anual variază între 56 și 180 lei, valori mici comparativ cu alte modele din segment. Alegerea motorizării potrivite trebuie să țină cont atât de impozit, cât și de costurile reale de întreținere, consum, fiabilitate și specificul utilizării (oraș, navetă, drumuri lungi).
În final, dacă vrei o mașină economică, fiabilă și cu impozit mic, Opel Astra H – în special cu motorizările 1.4 sau 1.3 CDTI – rămâne o alegere inspirată pentru piața românească. Pentru cei care doresc mai multă putere și confort la drum lung, variantele 1.8 sau 1.9 CDTI oferă un raport excelent între performanță și costuri, fără a penaliza excesiv la capitolul impozit anual.

















![Dacia Spring II Cutie de depozitare consolă centrală [Facelift 2025] GAFAT Dacia Spring Electric EV 2025 2026 Cutie de depozitare consolă centrală, Tavă organizator consolă centrală inferioară cu 2 suporturi pentru băuturi, Accesorii Dacia Spring 2025](https://autogrande.ro/wp-content/uploads/2025/09/619Jw-zjaNL._AC_SL1500_-1-150x150.jpg)





